Index lámpák LED-esítése
(sokkal erősebb fény, ugyan olyan fogyasztással)

Sajnos az index lámpáknál a LED-esítés "csak" a fényerő fokozását jelenti, a fogyasztást itt nem lehet csökkenteni, mivel az index relé a lámpák áramával "fűt" és ez a fűtés adja az index ritmusát. Ha az eredeti ütemet szeretnénk a LED-es izzókkal is elérni, gondoskodni kell az eredeti terhelés mértékéről. Én ezt műteherrel (2db teljesítmény ellenállással") valósítottam meg.
További nehézség a LED-es izzók mérete. Az eredeti izzó 35mm hosszú és az első lámpatestben van egy narancsszínű "zsák", amibe bele megy az izzó. Ez a szák mérete korlátozza a berakható LED-es izzókat. A hátsó lámpatestben nagyobb a hely, ide ezt az izzót bele lehet rakni:

Jó erős fénye van.

Természetesen narancssárga színűt kell rendelni! Előre ez az izzó sajnos nem fér be. Jelenleg keresem a legjobb izzót előre, addig ezt a szükség izzót használom:

Ennek kb. olyan fénye van, mint az eredeti izzószálas (10W-os) izzónak. Már úton van több típus is a teszteléshez, ha megérkeztek, frissítem a leírást.

Műteher kialakítása:

Az eredeti izzók 10W-osak, megmértem az áramfelvételét, 720mA (12V-on). Megmértem a LED-es nagyobbik izzót, 320mA. Mindegyikből van kettő egy oldalt. A hagyományos izzók és a LED-es izzók különbözetét kell ellenállásban elfűteni. 15 Ohm-ra jött ki a szükséges ellenállás oldalanként. Az ellenálláson kb. 9,6W fog eldisszipálni. Az aliról rendeltem 2db 25W-os, 15 Ohm-os teljesítmény ellenállást.

Minden oldalra kell kötni 1-1 db-ot az index izzókkal párhuzamosan:

Elöl, a fényszóró mögött van hely elhelyezni. Az eredeti index izzókra menő vezetékekre kell rálépni, erre a legegyszerűbb megoldás a vezetékek szigetelését átszúró, bontható csatlakozók (szintén az aliról):

A két ellenállást egy lapra kell szerelni és a kürt melletti fémtartó meglévő lyukain keresztül fel kell csavarozni. Én ezt a lemezt 3D nyomatóval nyomtattam, de persze hagyományos módon is elkészíthető:

Rögzítő lemez (stl) file

A helyén:

Itt könnyedén hozzáférhető az index vezetékek is:

Ha esetleg vissza akarnánk térni a hagyományos izzókra, csak le kell húzni az "autós sarukat".
Szerelésnél ügyeljünk, hogy a vezeték átszúrása ténylegesen megtörténjen (nekem kellett kicsit forgatni a vezetéket, hogy stabilan átvágja a csatlakozó a vezeték szigetelését)!