Gyári fojtások
(nagyvonalakban)

Használtan vettem a motort és mivel az előző tulajdonosa már kiszedte a gyári fojtásokat, csak a netten fellelhető információkat tudom itt összegyűjteni.

Javasolt módosítások:

- A KRESZ max. 4kW-ban korlátolja a segédmotoros kerékpár (smk.) teljesítményét, ezért a kipufogó könyökcsőbe bele van hegesztve egy vaknyúlvány ami visszafogja a motor teljesítményét. Ezt a könyökcsőnél le kell vágni és befoltozni (szokták a saját anyagából készített folttal behegeszteni). A vakcső bele van tolva a könyökcsőbe (kicsit túltolva), az igazán precízek a túltolt csőperemet belülről egy biax köszörűvel kiköszörülhetik, hogy a gázáramlásba tényleg semmi akadály ne legyen. Én ezt nem tettem meg, csak síkba foltoztam kívülről.

- Szintén a KRESZ 40 km/h-ba korlátolja a smk. végsebességét, ezért a variátor gyűrű gyárilag peremes. Ezt ki kell cserélni egy perem nélküli verzióra (esetleg leesztergálni a peremet síkba). A perem meggátolja, hogy a variátor teljesen felkapcsoljon.

- Gyárilag a gyújtáselektronika lekorlátoz egy bizonyos fordulatszám felett. Ezt ki lehet cserélni egy korlátozás mentes gyújtásra.

Nem javasolt tuning:

- A gyári kipufogó rendszer Euro2-es katalizátorral van szerelve. A katalizátor segédlevegő bevezetésével égeti el a keletkező CO gázokat CO2 gázokra. Mivel kétütemű, erősebb koromképződés is jelen van. Ezt szintén a bevezetett levegő segítségével égeti ki a kipufogó. Ezt a bevezetett segédlevegő szintén a könyökcsőbe van bekötve. Vannak, aki ezt is megszüntetik (levakolják). Bár növeli a teljesítményt ideig, óráig, de hosszabb távon a tisztulás nélküli kipufogó el fog tömődni (a környezetszennyeződésről nem is beszélve)! A rendszer működése megtalálható a szervizkönyvbe (baloldalt)!

- Környezetvédelmi okokból a gyári katalizátor kiszerelése sem javasolt.

Feltételesen javasolt tuning:

- A könyökcső és a hangtompító közötti szakaszon található egy M6-os csavar a cső oldalába. Nem ismert a gyári funkciója! Ezt kiszedve kissé ki fog fúlyni, jobban fog szelelni. A hangja is pattogósabb lesz. Aki hajnalban jár dolgozni vele, nem javaslom a megnövekedett hanghatás miatt.  

A módosítások hozama, hogy nagyobb üzemanyagra lesz szüksége a motornak, ezért a főfúvókát is cserélni kelhet (nálam a gyárit #82-re kellett emelni). Ez persze a fogyasztást is befolyásolja (nincs ingyen teljesítményemelés).

A netten rengeteg infó, videó található ezekről, érdemes kutakodni!